01/02/14

Sesións de Filmoteca · febreiro 2014

Proxéctase durante o mes de febreiro do 2014 na Casa de Cultura, salón de actos da de Ourense (rúa Concello 11), os luns as 20:30 e 23 h, e cunha cota xeral de socios de 2  (agás o filme do ciclo AMAL, que é de balde) os seguintes filmes …



luns 3 de febreiro do 2014

ciclo «Amal»


«Rabat»

Rabat

Ano:
País: |
Director: e
Guión: Jim Taihuttu e Victor Ponten

Música:
Fotografía: e
Reparto: , , ,
Duración: 90 min.
Produtores: Daniel Ashes, Kees de KoningHicham El Ghorfi
Exhibición: Dixital HD Br · Cor · Ratio 2.35:1 · Dolby dixital
Idioma: Francés, árabe e holandés · VOSE (versión orixinal subtitulada ao castelán)

Sipnose:
Nadir, Abdel e Zakaria son tres amigos que poñen rumbo a Marrocos desde Holanda para cumprir cun favor aparentemente sinxelo: entregar o taxi do pai de Nadir ó home que o mercou. Durante o camiño vivirán situacións inesperadas e encontros con persoas que marcarán as súas decisións. «Rabat» non só fala da amizade dos tres mozos, senón tamén do conflito entre os valores de modernidade e tradición que vive a poboación inmigrante nas sociedades occidentais.

Premios e mencións:
2012 · Festival AMAL: premios ao mellor longametraxe de ficción, mellor dirección e mellor interpretación masculina.

Ver o avance do filme en: You Tube [. mp4 • 24'8 Mb] · VOS inglés


Víctor Ponten (Arnhem, Holanda 1981) e Jim Taihuttu (Veno, Dinamarca 1981) coñecéronse por casualidade no 2000, os dous tiñan a mesma melodía nos seus teléfonos móbiles. Foi o comezo dunha fermosa amizade que os levou a crear a súa propia produtora: Habbekrats. Con ela escriben, dirixen e producen no 2010 a súa primeira longametraxe «Rabat», que se estreou con éxito nos cines holandeses no 2011.



luns 10 de febreiro do 2014

cartaz do filme
Velo avance do filme: Vimeo [. mp4 • 5'7 MB]

Título: «Veinte años no es nada» · (20 anos non é nada)
Ano:
País:
Director:
Guión: Joaquín Jordá, e
Fotografía:
Duración: 117 min.
Productora: Ovideo TV
Distribuidora:
Exhibición: Dixital (DVD) · Cor e B/N
Idiomas: castellano e catalán · VOSE (versión orixinal subtitulada ao castelán)

Sipnose:
A experiencia autoxestionaria dos traballadores da fábrica Numax, a finais dos setenta, quedou recollida nun documental que elos mesmos decideron que se fixera, e que encargaron a Joaquim Jordà no momento en que estaban a piques de pechar. Titulouse «Numax presenta…». Aquelas imaxes, recuperadas, xunto coa situación dos traballadores tantos anos despois, os levan a reflexionar sobre as últimas e intensas décadas que tocáronlles vivir, para descubrir a fraxilidade dos ideais de xuventude e ofrecer «unha historia de transición» con minúsculas.

Premios e mencións:
2006 · Premios Goya: Nominada ao mellor longametraxe documental :: 49 edición da Seminci: 2º premio na sección «Tiempo de Historia»

Crítica:
"Un dos documentais máis apaixoantes dos últimos anos…"
Mirito Torreiro (El País)


Folla de sala: Veinte años no es nada [.pdf • 126 kB]



luns 17 de febreiro do 2014

cartaz do filme

Título: «Lou Reed: Rock and Roll Heart»
Ano:
País:
Director:
Música:
Fotografía: , , Timothy Greenfield-Sanders e
Reparto: Lou Reed, , , ,
Duración: 73 min.
Productora: American Masters | WNET Channel 13 New York
Distribuidora: sen distribución · inédito en España
Exhibición: Dixital (DVD) · Cor e B/N
Idiomas: inglés · VOSP (versión orixinal subtitulada ao portugués)

Sipnose:
Un retrato sobre a evolución da carreira de Reed durante máis de tres décadas. Entrevistas con Reed, os seus amigos e algúns dos grandes artistas influenciados por él como David Bowie, David Byrne, Patti Smith, Suzanne Vega, Dave Stewart e Philip Glass.

Premios e mencións:
2006 · Grammy: mellor video musical de longa duración.


Folla de sala: Lou Reed: Rock and Roll Heart [.pdf • 146 kB]



luns 24 de febreiro do 2014

As curtas de Roman Polanski

cartaz do filme

Anos:
Países: e
Director:
Música:
Duración: 78 min.
Distribuidora:
Exhibición: Dixital (DVD) · Cor e B/N · Ratio 1.37:1 · Mono
Idiomas: polaco · VOSE (versión orixinal subtitulada ao castelán)

Títulos:
«Morderstwo» · Asesinato (Asasinato)
(1957 • 1'27")
A primeira curta que Polanski realiza aos 24 anos na Escola Estatal de Cine de Lodz, Polonia. É un simple exercizo de escena única na semi-oscuridade, narrado con tal ousadía que resulta sorprendente.

«Usmiech zebiczny» · Una sonrisa (Sorrisa de orella a orella)
(1957 • 1'52")
Outro exercizo mudo de unidade espaciotemporal, onde afloran os primeiros rasgos de humor ácido. Consonte escribíu na súa autobriografía, a idea foi en realidade suxerida polo seu profesor. O certo é que o voyeurismo será un tema recurrente na súa obra, xeralmente coas mesmas consecuencias.

«Dwaj ludzie z szafa» · Dos hombres y un armario (Dos homes e un armario)
(1958 • 14'16")
O máis coñecido das curtas, foi tamén o primero en ser estreado públicamente. Obtivo cinco premios internacionales e espertou a atención da crítica. Polanski explora a comedia absurda, creando fermosísimas imaxes e situacións surrealistas, onde la inocencia vese constantemente acosada pola crueldade e a perversión do mundo.

«Rozbijemy zabawe» · Interrumpiendo la fiesta (Interrumpide o baile)
(1957 • 7'41")
Polanski ingresa na dimensión do sonoro e a montaxe narrativo. A súa cámara transfórmase en espía-documental e narra a historia dun grupo de canallas que irrumpen nunha festa para acabar con todo. O efecto é inquetante, xa que resulta un híbrido do «cinema vérité» con clarasorquestacións do director.

«Gdy spadaja anioly» · Ángeles caídos (Cando os anxos caen)
(1959 • 20'49")
Esta tese de graduación naceu dun artigo xornalístico sobre unha anciá encargada dun aseo público que di ter unha experiencia mística. Polanski flipa coa idea e a adapta traballando, por primeira vez, un argumento de narrativa non lineal. Nótase que confíanlle uns poucos cartos e saca a cámara ao exterior, aluga equipos de efectos especiais e incursiona na fotografía a cor ao narrar o tempo alterno (e histriónico na interpretación) da memoria.

«Lampa» · La lámpara (A lámpada)
(1959 • 7'21")
Realizado durante o seu último ano na Escuela de Cine. Pode notarse o seu interese crecente pola fotografía contrastada, a construcción de tensións ao través da banda sonora e, temáticamente, o elemento fantástico inserto na realidade cotiá. Unha verdadeira xoia experimental contada con mínimos recursos.

«Ssaki» · Mamíferos
(1962 • 10'22")
A última curta de Polanski, marabilla polo seu exquisito traballo fotográfico e a coreografía actoral aparecendo e desvaecéndose na deslumbrante neve. Cabe destacar o traballo de Krzysztof Komeda, quen compuxo case todas as bandas sonoras das curtametraxes.

«Le gros et la maigre»The Fat and the Lean— · (O gordo e o fraco)
(1961 • 15'09")
Polanski regresa ao slapstick e á comedia do absurdo utilizando a parella recurrente de amigos-enemigos. Divertida e inxeniosísima, unha denuncia que invita á reflexión pola sinxeleza dos seus recursos e a profundidade da súa metáfora.



Folla de sala: As curtas de Roman Polanski 1957—1962 [.pdf • 374 kB]



Folla de programación:
2014-02 - Sesións de Filmoteca  [.jpg • 469 kB]

Publicar un comentario