O documental do mes
Filmoteca CGAI
Sesións de outuno
Anuncia o outono a súa chegada coa caída das follas das árbores e a cidade vístese de amarelo coas primeiras medidas que rumban un longo outono que somerxe á vella Auria.
Rixe unha complicidade cunha elite que entroniza a mediocridade, o mercantilismo, o control social e o silencio. A cultura é un branco do ultraliberalismo económico e o autoritarismo mídese en proporcións policiais de rendabilidade determiñante. Os acenos da demolición son tantos que os casos concretos volvéronse bosque.
O arroutado descoñecemento dun grupo de políticos profesionais escurece unha cultura (así, en xeral) que resulta indesexable e prescindible por unha de escala masiva e festiva. A desprezable "culturetilla" pola eslamiada "cultorota".
A diversidade da nosa sociedade semella que estivese non representada nin consultada, senón a cargo das súas decisións vitais. Así, neste panorama chegan estas sesións de cine...
...que coinciden coa mudanza da Biblioteca pública e a conseguinte incerteza de futuro sobre a xestión da casa da cultura. Agardamos pase pronto esta apesarada púrpura visión e chegue novamente unha luminosa primavera que tamén lidaremos por cantaruxar.
De seguido o avance visual [.mp4 • 20'7 MB] da programación que vos presentamos, ambientado coa música de Prince "Purple rain", versionada por Amanda Palmer e Jherek Bischoff.
(Atentos/as, aos horarios do 16 e 28 de outubro)
O documental do mes
«Woomanhood»
Hoxe en día, Beryl, directora do documental, sabe que a cirurxía reconstructiva é unha posibilidade real coa que podería recuperar o que unha vez roubáronlle, pero non está segura se iso axudaralle a sentirse mellor. E se volve cometer un terrible erro? Está preparada para afrontar o seu trauma?
Womanhood é unha viaxe emocional dacabalo entre Alemaña e Quenia, no que Magoko comparte as súas sensacións máis íntimas, profundas e silenciadas con outras mulleres vítimas da MGF e, por primeira vez, tamén coa súa nai. É posible que neste proceso catártico solidarícense as unhas coas outras?
Premios
2018; Premio Student Documentary, IDFA – Países Baixos
2019; Premio Filmpreis Leipziger Ring, Dok Leipzig – Alemaña
2019; Premio Novo Talento, DocsBarcelona – España
2019; Premio Néstor Almendros, Human Rights Watch Film Festival – Estados Unidos
(Organizado pola oficina cultural da Vicerreitoría do campus de Ourense da Universidade de Vigo)
Filmoteca CGAI
«East of eden» Ao leste do edén
Premios
1955: Festival de Cannes á mellor película dramática
1956: Oscar á mellor actriz secundaria (Jo Van Fleet)
1956: Globo de Ouro á mellor película dramática.
"Aborda cuestións vitais que romperon a barreira do tempo, que eran de suma importancia, mesmo desde tempos bíblicos ata a actualidade, como o son, a perversidade e a piedade, as mentiras e a verdade, as relacións interpersoais e fraternais, a crueza da guerra e o amor á patria. Por esta razón, a pesar dos anos, Ao Leste do Edén percíbese como unha película próxima e vixente, un clásico que vale a pena lembrar."
(Celia Sutton, ELESPECTADORIMAGINARIO.COM)
Sesións de outuno
«Ahlat Agaci» A pereira salvaxe
Premios
2018: Festival de Cannes: Sección oficial
2018: Festival de Sevilla: Sección Oficial
"Un traballo que sabe á perfección que, se quere mimetizar o peso específico dunha boa novela, a súa ambición última ten que ser a de articular unha visión do mundo a partir da construción orgánica dunha subxectividade."
(Jordi Costa, EL PAÍS)
Filmoteca CGAI
«Idénticas»
Premios
2019: Mestre Mateo (Mellor Documental)
"Un logro cinematográfico informativo e conmovedor, grazas ao guión ben estruturado e documentado e ás impecábeis actuacións"
(Fabien Lemercier, CINEUROPA)
Sesións de outuno
«Les Frères Sisters» Os irmáns Sisters
Premios
2018: Festival de Venecia: Mellor director
2018: Premios César: Mellor director, fotografía, son e deseño de prod. 9 nom.
"Nada resulta previsible neste relato aventureiro e insólito no que ás veces aparece o lirismo, escuro e luminoso, cun ton moi atractivo (...) É unha película que vexo e escoito tan ben como a recordo."
(Carlos Boyero, EL PAÍS)
O documental do mes
«Push»
Push é o novo documental do galardonado Fredrik Gertten (Big boys gone bananas!, Bikes vs. Cars), que investiga por que xa non nos podemos permitir vivir nas nosas propias cidades. A vivenda é un dereito fundamental, condición sine qua non para unha vida sa e segura, pero nas cidades do mundo, ter un lugar onde vivir é cada vez máis difícil. Quen son os responsables? Cales son os factores que fan que o acceso á vivenda sexa un dos problemas máis imperiosos a nivel mundial?
Premios
2019; Politiken Audience Award, CPH:DOX - Dinamarca
2019; Premio dol xurado xove Reteena, DocsBarcelona – España
(Organizado pola oficina cultural da Vicerreitoría do campus de Ourense da Universidade de Vigo)
Filmoteca CGAI
«Los Angeles Plays itself»
"Os filmes sobre Los Angeles teñen sido, na maior parte das ocasións, pezas de época, situadas no pasado ou no futuro, e substitúen a historia pública da cidade por outra secreta, opaca para os seus cidadáns. Esta lenda urbana non é inocente. Serve para disuadir os inxenuos espectadores de se involucraren politicamente ao contarlles que están condenados á ignorancia e que non teñen poder, por moito que fagan. De feito, a realidade é a contraria: a historia pública é a real, como demostran os tratamentos de filmes como Chinatown, Quen enganou a Roger Rabbit e L .A. Confidential."
(LUX)
Sesións de outuno
«Pájaros de verano» Paxaros de verán
Premios
2019: Premios Platino: Mellor dirección artística. 6 nom.
2018: Premios Ariel: Mellor película iberoamericana
2018: Premios Fénix: Mellor película, música e actriz (Carmina Martínez). 9 nom.
"Unha das mellores películas do ano (...) Ciro Guerra demostra pulso de mestre cun título que confirma o seu rotundo talento (...) Versión do mito de Macbeth, é unha película de mafiosos da vella escola rodada de forma cegadora"
(Juan Sardá, EL MUNDO)
Filmoteca CGAI
«Hitchcock / Truffaut»
"Excelente documental...maxistral lección de cine que fuxe de toda tentación académica para reinvidicar a análise como prolongación do placer do espectador."
(Jordi Costa, EL PAÍS)
Sesións de outuno
«Sauvage»
Premios
2018: Premios César: Nomeada a mellor ópera novel
"Gáñase un lugar entre os descendentes de Pasolini, Fassbinder e Genet. Pero, a diferenza da obra deses tres mestres, pode reavivar no espectador una certa fe na existencia da bondade humana."
(Miguel Romero, CINEMANÍA)
Os símbolos son; VO; Versión orixinal, VOS (Versión orixinal subtitulada, en castelán VOSE, en galego VOSG), VD; versión dobrada cos mesmos patróns E/G.
A calificación por idades de cada filme sigue o seguinte patrón; [A] apta para todos os públicos, [R>7] recomendado para maiores de 7 anos, [R>12] recomendado para maiores de 12 anos, [R>18] recomendado para maiores de 18 anos.
ADVERTENZAS: Non se permite o acceso á sala unha vez comenzada a sesión. Tampouco se permite o uso do teléfono móbil unha vez comezada a proxección *; sendo motivo en caso contrario de expulsión da sala, sen dereito á reclamación (En caso de socio/-a será proposto de expulsión da asociación).
(*) Agás para os filmes con audiodescripción, así sinalizados [ AD))) ].
----------
(*) A audiodescripción estará disponible mediante a aplicación gratuita da fundación ONCE; "AUDESCMOBILE".
(Non é preciso software o hardware adicional. O/A usuario/a tan só ten que instalar a aplicación no seu móbil, descargar a audiodescripción da película que quere ver e unha vez na sala de cine, conectar os cascos e reproducir o arquivo. A audiodescripción comenzará e se sincronizará automáticamente coa película)
Ningún comentario:
Publicar un comentario