O documental do mes
Filmoteca CGAI
Sesións de outuno
Anuncia o outono a súa chegada coa caída das follas das árbores e a cidade vístese de amarelo coas primeiras medidas que rumban un longo outono que somerxe á vella Auria.
Rixe unha complicidade cunha elite que entroniza a mediocridade, o mercantilismo, o control social e o silencio. A cultura é un branco do ultraliberalismo económico e o autoritarismo mídese en proporcións policiais de rendabilidade determiñante. Os acenos da demolición son tantos que os casos concretos volvéronse bosque.
O arroutado descoñecemento dun grupo de políticos profesionais escurece unha cultura (así, en xeral) que resulta indesexable e prescindible por unha de escala masiva e festiva. A desprezable "culturetilla" pola eslamiada "cultorota".
A diversidade da nosa sociedade semella que estivese non representada nin consultada, senón a cargo das súas decisións vitais. Así, neste panorama chegan estas sesións de cine...
...que coinciden coa mudanza da Biblioteca pública e a conseguinte incerteza de futuro sobre a xestión da casa da cultura. Agardamos pase pronto esta apesarada púrpura visión e chegue novamente unha luminosa primavera que tamén lidaremos por cantaruxar.
De seguido o avance visual [.mp4 • 20'7 MB] da programación que vos presentamos, ambientado coa música de Prince "Purple rain", versionada por Amanda Palmer e Jherek Bischoff.
(Atentos/as, aos horarios do 16 e 28 de outubro)
O documental do mes
«Woomanhood»
![](https://2.bp.blogspot.com/-qkSpEKvyjJM/XYyADJJgtdI/AAAAAAAAKbw/rnJOSlT27qg0QX2Wu0-Q3jMbn5D8GRQnQCLcBGAsYHQ/s1600/WOOMANHOOD_ccpf.png)
Hoxe en día, Beryl, directora do documental, sabe que a cirurxía reconstructiva é unha posibilidade real coa que podería recuperar o que unha vez roubáronlle, pero non está segura se iso axudaralle a sentirse mellor. E se volve cometer un terrible erro? Está preparada para afrontar o seu trauma?
Womanhood é unha viaxe emocional dacabalo entre Alemaña e Quenia, no que Magoko comparte as súas sensacións máis íntimas, profundas e silenciadas con outras mulleres vítimas da MGF e, por primeira vez, tamén coa súa nai. É posible que neste proceso catártico solidarícense as unhas coas outras?
Premios
2018; Premio Student Documentary, IDFA – Países Baixos
2019; Premio Filmpreis Leipziger Ring, Dok Leipzig – Alemaña
2019; Premio Novo Talento, DocsBarcelona – España
2019; Premio Néstor Almendros, Human Rights Watch Film Festival – Estados Unidos
(Organizado pola oficina cultural da Vicerreitoría do campus de Ourense da Universidade de Vigo)
Filmoteca CGAI
«East of eden» Ao leste do edén
![](https://3.bp.blogspot.com/-0ZXDdMZFNf0/XYyBAGuBnkI/AAAAAAAAKb4/hny3-Uc3MWYo7LK1fZqHVFHC4eMNUndwgCLcBGAsYHQ/s1600/AO-LESTE-DO-EDEN_ccpf.png)
Premios
1955: Festival de Cannes á mellor película dramática
1956: Oscar á mellor actriz secundaria (Jo Van Fleet)
1956: Globo de Ouro á mellor película dramática.
"Aborda cuestións vitais que romperon a barreira do tempo, que eran de suma importancia, mesmo desde tempos bíblicos ata a actualidade, como o son, a perversidade e a piedade, as mentiras e a verdade, as relacións interpersoais e fraternais, a crueza da guerra e o amor á patria. Por esta razón, a pesar dos anos, Ao Leste do Edén percíbese como unha película próxima e vixente, un clásico que vale a pena lembrar."
(Celia Sutton, ELESPECTADORIMAGINARIO.COM)
Sesións de outuno
«Ahlat Agaci» A pereira salvaxe
![](https://1.bp.blogspot.com/-3sCjGt9DiRw/XYyEHWxDUTI/AAAAAAAAKcE/UvU8uvl-tXAwfDWexrrDSJGXkuA1j5dSgCLcBGAsYHQ/s1600/A-PEREIRA-SALVAXE_ccpf.png)
Premios
2018: Festival de Cannes: Sección oficial
2018: Festival de Sevilla: Sección Oficial
"Un traballo que sabe á perfección que, se quere mimetizar o peso específico dunha boa novela, a súa ambición última ten que ser a de articular unha visión do mundo a partir da construción orgánica dunha subxectividade."
(Jordi Costa, EL PAÍS)
Filmoteca CGAI
«Idénticas»
![](https://1.bp.blogspot.com/-IomKSdijVF8/XYyIr-rxwII/AAAAAAAAKcQ/mw-NvF-hbhc58feDs7r4C7mRMePJx7lPQCLcBGAsYHQ/s1600/IDENTICAS_ccpf.png)
Premios
2019: Mestre Mateo (Mellor Documental)
"Un logro cinematográfico informativo e conmovedor, grazas ao guión ben estruturado e documentado e ás impecábeis actuacións"
(Fabien Lemercier, CINEUROPA)
Sesións de outuno
«Les Frères Sisters» Os irmáns Sisters
![](https://3.bp.blogspot.com/-zBVJprQ2C1w/XYyYlBxxsDI/AAAAAAAAKcc/7x6IiCHqTB80utDLfoj7xlLD0jPkPLLIQCLcBGAsYHQ/s1600/OS-IRMANS-SISTERS_ccpf.png)
Premios
2018: Festival de Venecia: Mellor director
2018: Premios César: Mellor director, fotografía, son e deseño de prod. 9 nom.
"Nada resulta previsible neste relato aventureiro e insólito no que ás veces aparece o lirismo, escuro e luminoso, cun ton moi atractivo (...) É unha película que vexo e escoito tan ben como a recordo."
(Carlos Boyero, EL PAÍS)
O documental do mes
«Push»
![](https://3.bp.blogspot.com/-VrarmnayqQY/XYybGPRhccI/AAAAAAAAKco/q7Bq_CNFvoYQsjh0xkITJdKdMxdvQC7_ACLcBGAsYHQ/s1600/PUSH_ccpf.png)
Push é o novo documental do galardonado Fredrik Gertten (Big boys gone bananas!, Bikes vs. Cars), que investiga por que xa non nos podemos permitir vivir nas nosas propias cidades. A vivenda é un dereito fundamental, condición sine qua non para unha vida sa e segura, pero nas cidades do mundo, ter un lugar onde vivir é cada vez máis difícil. Quen son os responsables? Cales son os factores que fan que o acceso á vivenda sexa un dos problemas máis imperiosos a nivel mundial?
Premios
2019; Politiken Audience Award, CPH:DOX - Dinamarca
2019; Premio dol xurado xove Reteena, DocsBarcelona – España
(Organizado pola oficina cultural da Vicerreitoría do campus de Ourense da Universidade de Vigo)
Filmoteca CGAI
«Los Angeles Plays itself»
![](https://1.bp.blogspot.com/-lY-XhUCX4zI/XYydbWM91VI/AAAAAAAAKc0/ZKSvqFJqHzo6hSkx5WdYc8Mx7L5hXaYigCLcBGAsYHQ/s1600/LOS-ANGELES-PLAYS-ITSELF_ccpf.png)
"Os filmes sobre Los Angeles teñen sido, na maior parte das ocasións, pezas de época, situadas no pasado ou no futuro, e substitúen a historia pública da cidade por outra secreta, opaca para os seus cidadáns. Esta lenda urbana non é inocente. Serve para disuadir os inxenuos espectadores de se involucraren politicamente ao contarlles que están condenados á ignorancia e que non teñen poder, por moito que fagan. De feito, a realidade é a contraria: a historia pública é a real, como demostran os tratamentos de filmes como Chinatown, Quen enganou a Roger Rabbit e L .A. Confidential."
(LUX)
Sesións de outuno
«Pájaros de verano» Paxaros de verán
![](https://4.bp.blogspot.com/-7uQnwZ3B0gc/XYyhPLzrQLI/AAAAAAAAKdA/RtyhJH2gYs4RdXoEKuZTnVHjWIQ6sKGBwCLcBGAsYHQ/s1600/PAXAROS-DE-VERAN_ccpf.png)
Premios
2019: Premios Platino: Mellor dirección artística. 6 nom.
2018: Premios Ariel: Mellor película iberoamericana
2018: Premios Fénix: Mellor película, música e actriz (Carmina Martínez). 9 nom.
"Unha das mellores películas do ano (...) Ciro Guerra demostra pulso de mestre cun título que confirma o seu rotundo talento (...) Versión do mito de Macbeth, é unha película de mafiosos da vella escola rodada de forma cegadora"
(Juan Sardá, EL MUNDO)
Filmoteca CGAI
«Hitchcock / Truffaut»
![](https://1.bp.blogspot.com/-WkHY1FMcIlM/XbgNLSyHg-I/AAAAAAAAKek/2YzdkSWyfiAGFwBPcemIaWbPEkJoEecoQCLcBGAsYHQ/s1600/HITCHCOCK-TRUFFAUT_ccpf.png)
"Excelente documental...maxistral lección de cine que fuxe de toda tentación académica para reinvidicar a análise como prolongación do placer do espectador."
(Jordi Costa, EL PAÍS)
Sesións de outuno
«Sauvage»
![](https://3.bp.blogspot.com/-XUzNVtp_Vos/XYyk5hs2F0I/AAAAAAAAKdM/EUUz139XqGotts1y3EOvUwoIfiDjl8KjgCLcBGAsYHQ/s1600/SAUVAGE_ccpf.png)
Premios
2018: Premios César: Nomeada a mellor ópera novel
"Gáñase un lugar entre os descendentes de Pasolini, Fassbinder e Genet. Pero, a diferenza da obra deses tres mestres, pode reavivar no espectador una certa fe na existencia da bondade humana."
(Miguel Romero, CINEMANÍA)
Os símbolos son; VO; Versión orixinal, VOS (Versión orixinal subtitulada, en castelán VOSE, en galego VOSG), VD; versión dobrada cos mesmos patróns E/G.
A calificación por idades de cada filme sigue o seguinte patrón; [A] apta para todos os públicos, [R>7] recomendado para maiores de 7 anos, [R>12] recomendado para maiores de 12 anos, [R>18] recomendado para maiores de 18 anos.
ADVERTENZAS: Non se permite o acceso á sala unha vez comenzada a sesión. Tampouco se permite o uso do teléfono móbil unha vez comezada a proxección *; sendo motivo en caso contrario de expulsión da sala, sen dereito á reclamación (En caso de socio/-a será proposto de expulsión da asociación).
(*) Agás para os filmes con audiodescripción, así sinalizados [ AD))) ].
![](https://1.bp.blogspot.com/-qFYrQ-2DLas/WoHhYii-YdI/AAAAAAAAHfI/RY-AUjUKIigl_lyqUywJbk10xy_ZX7GQgCLcBGAs/s200/TA-Comunicacion-03_0.png)
----------
(*) A audiodescripción estará disponible mediante a aplicación gratuita da fundación ONCE; "AUDESCMOBILE".
(Non é preciso software o hardware adicional. O/A usuario/a tan só ten que instalar a aplicación no seu móbil, descargar a audiodescripción da película que quere ver e unha vez na sala de cine, conectar os cascos e reproducir o arquivo. A audiodescripción comenzará e se sincronizará automáticamente coa película)
Ningún comentario:
Publicar un comentario