12/10/22

Luns de filmoteca de outubro a decembro de 2022

Grazas á colaboración coa Axencia galega de industrias culturais (AGADIC); dentro da programación descentralizada da Filmoteca de Galicia - CGAI, detallamos a continuación os filmes que proxectaremos entre outubro e decembro de 2022, no salón de actos da Casa de Cultura (Rúa Concello núm. 11 de Ourense).

Podes consultar e descargar as follas de sala, aquí
[Abre outra xanela]




17 Out. 2022
Lun.

«Retrospectiva de Helke Misselwitz»

· (RDA, 1983 - 1989) Total sesión: 77 min. B&N/Cor. Mono. RA 1.37:1 - [ND] VOSE

Proxéctanse nunha sesión, os seguintes traballos:

Akt fotografie Z.B. Gundula Schulze
Fotografía de espidos, p.ex. Gundula Schulze
Helke Misselwitz (Alemaña do leste - RDA, 1983) 12 min. [ND] VOSE

A fotógrafa de Alemaña do Leste Gundula Schulze explica vividamente o seu proceso creativo e fala sobre o seu desexo e preocupacións por capturar a personalidade completa das mulleres que retrata. Ela considera que os seus espidos, pousados en contornas sociais, son a antítese das fotos de espidos comúns e superficialmente eróticas. Cara á fin dos anos 70, as innovadoras fotos de Schulze sufriron a desaprobación oficial porque transmitían a soidade, a pobreza e a angustia que algúns sentían na sociedade da Alemaña do Leste. Esta conversa con Schulze, filmada en cor, está intercalada con imaxes en branco e negro de mulleres traballadoras.

35 fotos
Helke Misselwitz (Alemaña do leste - RDA, 1984-1985) 7 min. [ND] VOSE

Unha muller nada en 1949, ano en que foi fundada a República Democrática Alemá, fala sobre a súa vida baseándose en 35 imaxes do seu álbum familiar, cada unha das cales representa un ano. Este filme ía estrearse no 35º aniversario da Alemaña Oriental, pero os funcionarios rexeitárono por consideralo un retrato ostensiblemente negativo da vida familiar na RDA presentado por unha muller atípica. Un ano despois, estreouse cun título diferente.

Marx-Familie
A familia Marx
Helke Misselwitz (Alemaña do leste - RDA, 1983-1988) 6 min. [ND] VOSE

Filmada cunha vella cámara Parvo L con manivela e estratexias de montaxe radicais, esta curta é un retrato experimental e alternativo da familia de Karl Marx e as súas pobres condicións de vida durante os longos anos que viviron en Londres. Textos orixinais e persoais do filósofo e a súa muller combínanse con fotos históricas superpostas a imaxes dun edificio abandonado de Berlín Oriental. A curta foi producida para celebrar o centenario de Marx en 1983, mais aos funcionarios do goberno non lles pareceu digna abondo. Só se estreou cinco anos despois.

Wer fürchtet sich vorm schwarzen Mann
Quen lle ten medo ao home do saco
Helke Misselwitz (Alemaña do leste - RDA, 1989) 52 min. [ND] VOSE

Un achegamento a unha pequena compañía privada que distribúe carbón para fogares no distrito de Prenzlauer Berg, en Berlín Leste. A enérxica muller a cargo deste negocio lévao adiante con humor e coñecemento, e os seus sete homes empregados respéctana. Desde fóra parecen tipos duros, pero cando se poñen a describir as súas vidas, as súas vulnerabilidades saen á luz. As súas discusións van desde a construción do Muro de Berlín e a posibilidade de escapar cara ao Oeste ata o abuso de menores, o suicidio, a prisión e o alcoholismo.


Helke Misselwitz rodou algunhas das súas obras máis logradas arredor da época en que naceu, a cal coincidiu coa chamada reunificación da República Democrática Alemá e a República Federal de Alemaña: a caída do muro de Berlín. Filmes como Sperrmüll, Winter Adé ou Wer fürchtet sich vorm schwarzen Mann (este último, un dos que proxectamos na sesión de retrospectiva), que documentan os derradeiros días dun país que agoniza. Son filmes que deixan constancia dun mundo que está a mudar e que poden ser descritas como viaxes por un país que xa non existe... [+ Info.: aquí ]
(Fonte: Filmoteca de Galicia_CGAI coa colaboración do Play-Doc)


SESIÓN:
COTA:
  20:30h. (CUT+1)
  socios/as 2   (consultar non asociados/as).



24 Out. 2022
Lun.

«Tres»

· (España, 2021) 104 min. Cor. Dolby. RA 2.39:1 - [+12] VO/E/CAT/G/SE

Unha deseñadora de son pasa infinidade de horas soa gravando efectos, editando e mesturando. Quen sabe se é un refuxio onde delongar as estragadas relacións que mantén coa súa exparella, coa nai anciá e cos propios compañeiros de traballo. Malia que ela non o saiba, está comezando a desincronizarse. Como se fose unha película mal sonorizada, o seu cerebro comezou a procesar o son máis tarde que as imaxes.

Contén planos rodados na Filmoteca de Galicia.

Premios
2021 : Premios Goya: Mellor Son
2021 : Premios Gaudí: Mellor Son


"Unha trama moi interesante de descubrimento persoal (...) impecable actuación de Marta Nieto (...) fabuloso Macguffin"
(Ricardo Rosado, Fotogramas)


SESIÓN:
COTA:
  20:30h. (CUT+1)
  socios/as 2   (consultar non asociados/as).



7 Nov. 2022
Lun.

«Memoria»

· (Colombia, 2021) 136 min. Cor. RA 1.85:1 [A] VOSE

Jessica (Tilda Swinton), unha botánica británica que vive en Colombia, é espertada unha noite por un son doutro mundo. A protagonista emprende unha viaxe ao corazón da selva na procura da orixe dese ruído que só ela parece escoitar.

Premios
2021 : Festival de Cannes: Premio do xurado (ex aequo)

"É unha película moi recomendable para quen sabe a que se enfronta e se sente quen de sufrilo e gozalo"
(Oti Rodríguez Marchante, ABC)


SESIÓN:
COTA:
  20:30h. (CUT+1)
  socios/as 2   (consultar non asociados/as).



14 Nov. 2022
Lun.

«Sesión de curtas de Charles Chaplin»

· (EUA, 1918 - 1919 ) Total sesión: 101 min. B&N. Muda. RA 1.33:1 - [ND] VOSE

Proxéctanse nunha sesión, as seguintes curtametraxes:

Shoulder Arms
Armas ao ombro
Charles Chaplin (EUA, 1918) 36 min. [ND] VOSE

Primeira película de Charles Chaplin, estreada dúas semanas despois do armisticio que puxo fin á I Guerra Mundial.

Unha orixinal e audaz sátira onde o personaxe de Charlot, nun contexto bélico, fai das súas. É o soldado número 13 do exército estadounidense na propia I Guerra Mundial, pero está convencido de que, por diferentes razóns, mesmo supersticións, vai morrer.

A Dog's Life
Vida de can
Charles Chaplin (EUA, 1918) 40 min. [ND] VOSE

A historia emotiva, inesquecible, dun vagabundo que tenta sobrevivir como pode, procura traballo e rouba comida.
Un día atopa a Scraps, un can errante coma el que está sendo perseguido por outros. Charlot vai ao seu rescate e pasan a ser amigos inseparables.

A Day's Pleasure
Un día de esmorga
Charles Chaplin (EUA, 1919) 25 min. [ND] VOSE

Charlot, a muller e os dous fillos deciden pasar un día no seu Ford T. No camiño, ademais, fan unha pequena viaxe en bote, durante a que Charlot terá que se enfrontarse a varios problemas e imprevistos.



SESIÓN:
COTA:
  20:30h. (CUT+1)
  socios/as 2  (consultar non asociados/as).



21 Nov. 2022
Lun.

«Orphée» Orfeo

· (Francia, 1950) 95 min. B&N. Mono. RA 1.37:1 [+12] VOSE

Orfeo é un poeta obsesionado pola morte (a princesa) da cal namora. Un día os secuaces da Morte matan a Eurídice, a muller de Orfeo, e este decide seguila ata o Inframundo para rescatala.

"Jean Cocteau é un dos cineastas máis estraños e fascinantes que deu o cinema en toda a súa existencia. Home polifacético en canto á arte —foi pintor e escritor en varios xéneros literarios—, chegou a colaborar con xente como Erik Satie, Igor Stravinsky e Pablo Picasso. Atraído polo cine de vangarda, un vizconde fináncialle a súa primeira película — O sangue dun poeta (Le sang d’un poète, 1930)— que xunto a Orfeo (Orphée, 1950) e El testamento de ‘Orfeo’ (Le testament d’Orphée, ou ne me demandez pas pourquoi!, 1960) compoñen unha triloxía temática que navega ao redor do mito de Orfeo.

(…) A historia de amor de Orfeo supera todo os límites coñecidos. O poeta namorado da morte, a morte namorada del e, dándolle a volta á mitoloxía, ela pode mirar mais, non posuír o que mira. Un amor imposible que transcende os propios límites da vida, tras a cal existe outro mundo en que a morte é un emisario máis —impagable detalle de guión—, ao servizo dun poder maior que dita as leis no inframundo. A morte, que na película recibe o nome de princesa, está interpretada pola coruñesa María Casares —nun papel rexeitado por Greta Garbo e Marlene Dietrich, que, sen dúbida, estarían igual de sensacionais—, quen namora literalmente a cámara nunha arriscada composición (...)"
(Alberto Abuín, “Orfeo, la poesía de la muerte”, en Blog de cine)


SESIÓN:
COTA:
  20:30h. (CUT+1)
  socios/as 2  (consultar non asociados/as).



28 Nov. 2022
Lun.

«Sherlock Jr.»

· (EUA, 1924) 45 min. B&N. Muda. RA 1.31:1 - [A] VOSE

Un modesto proxeccionista estuda para ser detective. Entre tanto, a súa moza é desexada por un tipo chulo e miserable. Este prepara unha trampa para o protagonista: o roubo do reloxo do pai da moza. Unha vez caído en desgraza, na cabina de proxección vaise aclarar parte do relato, cando comezan a convivir realidade e ficción.

"Xogando con conceptos como a hipnose, o dobre, a analoxía e a dualidade, o onírico ou a metanarración, atopamos un dos filmes máis xustamente famosos de Keaton, unha regalía de enorme riqueza visual."
.


SESIÓN:
COTA:
  20:30h. (CUT+1)
  socios/as 2   (consultar non asociados/as).



12 Dec. 2022
Lun.

«Curtas de Alberto Vázquez»

· (España, 2010 - 2020) Total sesión: 38 min. Cor/B&N. RA 1.78:1 - [ND] VOE

Proxéctanse nunha sesión, as seguintes curtametraxes:

Birdboy
Alberto Vázquez e Pedro Rivero (España,2010) 12 min.

A pequena Dinki vai á escola acompañada do seu pai. Un terrible accidente industrial vai mudar para sempre a vida na illa que habitan. O destino de Dinki pende das ás do seu amigo Birdboy, un mozo paxaro marxinado na escola e que parece entregado ás súas fantasías no bosque.

Multipremiada coprodución co País Vasco que permite gozar do talento do ilustrador e debuxante coruñés Alberto Vázquez.

Decorado
Alberto Vázquez (España, 2016) 11 min.

Decorado é unha fábula irónica e existencialista sobre o sentido da vida e das nosas relacións. Un híbrido entre o conto de terror e a comedia subversiva. Trátase dun traballo de autor, que alén do argumento ou do contido existencial, contén unha aposta formal inusual e arriscada: unha das características principais é o emprego dunha estética que imita os gravados clásicos do século XIX.

A historia está protagonizada por animais, comúns na animación tradicional, mais que teñen sentimentos e problemas moi humanos, o que fai contrastar a forma e o contido e tingue o filme dun corrosivo sentido do humor.

Homeless Home
Alberto Vázquez (España,2020) 15 min.

Homeless Home está habitada por monstros e seres fantásticos: bruxas, nigromantes, orcos, pantasmas… personaxes sumidos en vidas anódinas. De fondo, un triángulo amoroso que serve de escusa para abordar o drama dos que, pola crise económica, vense na obriga de regresar ao lugar onde naceron.

Con tres premios Goya, e unha cuarta nominación, no seu currículo, Alberto Vázquez é un clásico de Cans, onde gañou tres veces, tamén en 2021, o Premio do Xurado na categoría de animación.



SESIÓN:
COTA:
  20:30h. (CUT+1)
  Acceso de balde







Os símbolos son; VO; Versión orixinal, VOS (Versión orixinal subtitulada, en castelán VOSE, en galego VOSG), VD; versión orixinal ou dobrada cos mesmos patróns E español /G galego / CAT catalán / EUS euskera / E-Aame español americano / PT portugués.

A calificación por idades de cada filme sigue o seguinte patrón; [A] apta para todos os públicos, [+7] recomendado para maiores de 7 anos, [+12] recomendado para maiores de 12 anos, [+18] recomendado para maiores de 18 anos, e [ND] Non dispoñible ou [SC] sen clasificación no ICAA.

Tamén podes consultar aquí... a programación extraordinaria na que colabora o cineclube, o blog Sala de máquinas (que da acceso tamén ás follas de sala, organigrama e transparencia), clube de cine Nós #CCPF, a web da Biblioteca pública Nós, os cineclubes de Ourense (que da acceso tamén á Federación de cineclubes de Galicia), á base de datos do ICAA ou ás base de datos de filmaffinity e IMDB.



ADVERTENZAS: Non é obrigatoria o uso da máscara dentro da sala, mais si recomendable. Non se permite o acceso á sala unha vez comenzada a sesión. Tampouco se permite o uso do teléfono móbil unha vez comezada a proxección *; sendo motivo en caso contrario de expulsión da sala, sen dereito á reclamación. (En caso de socio/-a será proposto de expulsión da asociación).

(*) Agás para os filmes con audiodescripción, así sinalizados [ AD))) ].

----------
(*) A audiodescripción estará disponible mediante a aplicación gratuita da fundación ONCE; "AUDESCMOBILE".

(Non é preciso software o hardware adicional. O/A usuario/a tan só ten que instalar a aplicación no seu móbil, descargar a audiodescripción da película que quere ver e unha vez na sala de cine, conectar os cascos e reproducir o arquivo. A audiodescripción comenzará e se sincronizará automáticamente coa película)




Horarios CUT+1




Ningún comentario: