Filmoteca
VI Ciclo colexio de médicos
Sesións dos mércores
O documental do mes
Segundo Fellini, La Strada era un catálogo do seu mundo mítico, onde abundaban metáforas, poderosas e moitas veces irónicas. Para gañar a vida, Zampanó libérase das súas cadeas de aceiro, pero ten a súa asistente practicamente escravizada e tratada máis como un obxecto que como persoa. Nun nivel de obxectivación, podemos enseguida empatizar coa asistenta de Zampanó; pois cantas veces escoitamos aos libertadores das nosas opresión liberándonos, día e noite, coa complicidade dos medios de propaganda televisivos?
A televisión é o espello onde se reflicte a derrota de todo o noso sistema cultural. Comezamos a programación do ano, en que festexamos o noso 50 aniversario, gozosos de coincidir co centenario do nacemento de Fellini. Agardamos que a selección de filmes, que nunca verás nunha televisión privada, sirva para un punto de partida desta historia que comezou na escola de profesorado Padre Feijóo (na hoxe Escola Anexa) e onde o cineclube tomou o seu. Non hai final. Non hai comezo. É só a paixón infinita da vida.
Deixa que o ritmo do avance visual [.mp4 • 20'7 MB], atravese o teu corpo, da cabeza ata os pés...é tempo de soñar, bailar e brindar!
Filmoteca
«La strada»
Premios
1956: Óscar: Mellor película de fala inglesa.
1954: Festival de Cine de Venecia: León de Plata
"A película faime chorar. (...) é conmovedora non só polo destino dos seus protagonistas (...), se non tamén porque podemos vernos neles"
(Michael Tait, THE GUARDIAN)
VI Ciclo colexio de médicos
«Narayama Bushi-ko» A balada de Naraiama
Premios
1983: Cannes: Palma de ouro
"Este duro e fermoso filme de Shôhei Imamura é un punto crucial na súa carreira na que se afasta da violencia e a confrontación das súas primeiras películas e achégase un pouco máis á aceptación do destino dos homes característicos do cine de Ozu. O groso humor de Imamura en torno ao sexual aínda está presente aquí, pero agora leva un ton sombrío: facer que o amor flirte coa morte."
(Dave Kehr, CONLOSOJOSABIERTOS.COM)
(Organizado polo Colexio de médicos de Ourense)
Sesións dos mércores
«Les misérables» Os miserables
Premios
2019: Festival de Cannes: Premio do xurado (ex-aequo)
2019: Premios Goya: nomeada á Mellor película europea
"Dálle coñecemento, electricidade e autenticidade. (...) Vives esa tensión de principio a fin ... É o que o director moi expresivo propuxo. (...) A súa visión do conflito deriva do seu compromiso e é complexo. Misión cumprida."
(Carlos Boyero, EL PAÍS)
Filmoteca
«La felicidad de los perros»
Premios
2019: Festival Primavera do cine; premio do público, premio xurado mellor longametraxe galega.
2018: FICXIXÓN; sección internacional Rellumes
"Seguindo o ronsel de cineastas aos que admira Hernández, como Ozu, Dreyer e Bresson, optou pola sobriedade narrativa e a contención formal que configuran este mundo desesperado, grisáceo e carente de oportunidades, que acaba por anular o ser humano"
(Alfonso Rivera, CINEUROPA.ORG)
Sesións dos mércores
«Gospod postoi, imeto i 'e Petrunija» Deus existe, chámase Petrunia
Premios
2019: Festival de Berlín: Sección Oficial
2019: Festival de Sevilla: Mellor actriz - ex aequo (Zorica Nusheva)
"A idea (…) consegue compoñer unha divertida, clara e moi rotura radiografía de machismo, estupidez e prepotencia"
(Luis Martínez, EL MUNDO)
O documental do mes
«Svideteli Putina» As testemuñas de Putin
Premios
2019: European Film Awards: nomeado a Mellor documental
2018: Karlovy Vary: Mellor documental
"Ten todo para ser un dos documentais máis incendiarios destes anos ... é unha aparencia íntima como poucos para a xestión política dese país"
(Diego Lerer, MICROPSIACINE.COM)
(Organizado pola oficina cultural da Vicerreitoría do campus de Ourense da Universidade de Vigo)
Filmoteca
«Longa noite»
Un retrato do impacto íntimo dunha guerra atravesado pola súa memoria literaria: Max Aub, Luis Seoane, Alfonso Sastre, Ramón de Valenzuela, Rodolfo Fogwill.
Premios
2019: Festival de Locarno, Premio FIPRESCI á mellor dirección
2019: Festival de Mar del Plata, Mención Especial da Competencia "Estados Alterados"
"Un monumento á memoria feita verbo. Un dos grandes títulos de 2019"
(Fran Gayo, SOFILM)
Sesións dos mércores
«Un amour imposible» Un amor imposible
"Unha obra de intención combativa que se converte no filme feminista máis implacable dos últimos anos (...) Captar a vida dunha nai e dunha filla, que poderían ser outras moitas, cruzadas pola dor e o maltrato, polo estigma de desigualdade social, pola obriga ancestral feminina de entrega para o sacrificio"
(Miguel Ángel Palomo, FILMAFFINITY)
Filmoteca
«Eroski-Paraíso»
"A partir da obra homónima da compañía de teatro Chévere, recrea o escenario e o proceso de rodaxe da película que Alex (Cris Iglesias) quere facer sobre os seus pais...A historia das discotecas de moda, dos lugares onde se coñeceron nais e pais da nosa xeración, hoxe abandonadas ou reconvertidas en novos espazos...Somos nós, dalgunha maneira"
(María Villamarín, ACUARTAPAREDDE.COM)
VI Ciclo colexio de médicos
«Ikiru» Vivir
Premios
1959: Premios BAFTA: nomeado como mellor actor estranxeiro (Takashi Shimura)
1954: Festival de Berlín: Sección oficial
"Reflexión profunda sobre a vida e a morte (...) Excelente traballo do seu principal intérprete para un dos grandes clásicos do cine xaponés de todos os tempos"
(Fernando Morales, EL PAÍS)
(Organizado polo Colexio de médicos de Ourense)
Sesións dos mércores
«Le jeune Ahmed» O mozo Ahmed
Premios
2019: Festival de Cannes: Mellor director
2019: Festival de Valladolid - Seminci: Mellor guión e edición
"Os irmáns Dardenne, infalibles"
(Victor Esquirol, FILMAFFINITY)
Filmoteca
«El hoyo (The platform)» A plataforma
Premios
2019: Festival de Toronto: Sección Madness Madness: Premio do público
2019: Festival de Cine de Sitges: Premio á Mellor Película, Dir. Novela, FX e Público
2019: Premios Goya: nomeado como mellor novo director, guión orixinal e efectos especiais.
"Boa ciencia ficción distópica ao estilo español (...) unha película a medio camiño entre 'High-Rise' (2015) e 'Cube' (1997)"
(Eulàlia Iglesias, ELCONFIDENCIAL.COM)
Sesións dos mércores
«Araña»
No fragor desta loita vense envolvidos nun arriscado e apaixonado triángulo amoroso. Xuntos cometen un crime político que cambia a historia do país e de paso envólveos nunha gran traizón que os separa para sempre.
Corenta anos despois, Xerardo reaparece. Non só a vinganza inspírao, senón que tamén a súa obsesión de mocidade de facer renacer a causa nacionalista. A policía sorpréndeo cun arsenal de guerra na súa casa. Inés, hoxe en día unha poderosa e influínte empresaria, fará o que estea nas súas mans para que Xerardo non divulgue o seu pasado nin o do seu marido.
"A última película do talentoso Andrés Wood é o exemplo perfecto da tese mantida polo sociólogo Zygmunt Bauman (coñecido polo seu concepto “modernidade líquida”), no seu póstumo ensaio, “Retrotopía”. A nostalxia do pasado foi o caldo de cultivo da radicalización dos nacionalismos. Un tempo pasado idealizado que se intenta recuperar, polos medios que sexan, fronte á incerteza actual. Resultado: violencia, racismo, exclusión e malestar social"
(Carlos Loureda ,FOTOGRAMAS)
Os símbolos son; VO; Versión orixinal, VOS (Versión orixinal subtitulada, en castelán VOSE, en galego VOSG), VD; versión dobrada cos mesmos patróns E/G.
A calificación por idades de cada filme sigue o seguinte patrón; [A] apta para todos os públicos, [R>7] recomendado para maiores de 7 anos, [R>12] recomendado para maiores de 12 anos, [R>18] recomendado para maiores de 18 anos, e [ND] Non dispoñible
ADVERTENZAS: Non se permite o acceso á sala unha vez comenzada a sesión. Tampouco se permite o uso do teléfono móbil unha vez comezada a proxección *; sendo motivo en caso contrario de expulsión da sala, sen dereito á reclamación (En caso de socio/-a será proposto de expulsión da asociación).
(*) Agás para os filmes con audiodescripción, así sinalizados [ AD))) ].
----------
(*) A audiodescripción estará disponible mediante a aplicación gratuita da fundación ONCE; "AUDESCMOBILE".
(Non é preciso software o hardware adicional. O/A usuario/a tan só ten que instalar a aplicación no seu móbil, descargar a audiodescripción da película que quere ver e unha vez na sala de cine, conectar os cascos e reproducir o arquivo. A audiodescripción comenzará e se sincronizará automáticamente coa película)
Ningún comentario:
Publicar un comentario